با قاتل احتمالی آیپد اصلی آشنا شوید: آیپد مینی
با قاتل احتمالی آیپد اصلی آشنا شوید: آیپد مینی
ساعت | بازدید : 385 | نویسنده : پیمان بخشی | ( نظرات )

 به عنوان پادشاه دستگاه های لمسی، اپل شرکتی پنداشته می شد که قادر است بر هرگونه خطری در زمینه بلعیده شدن سهم یک محصولش توسط محصول دیگرش چیره شود ولی در عین حال، جابز همیشه معتقد بود که «اگر بلعیدنی در کار هست بهتر است توسط محصولی دیگر از خودمان باشد، نه توسط رقبا.» حالا رویترز گزارش می دهد که ممکن است دقیقاً همین ماجرا به وقوع پیوسته باشد. 

این بنگاه خبررسانی گزارش می دهد که کمپانی شارپ، صاحب تکنولوژی IGZO و یکی از تأمین کنندگان اصلی پنل های نمایشی آیپد، به شکل چشمگیری با کاهش سفارش نمایشگر آیپد رتینا روبرو شده و تقریباً آن را متوقف کرده. هر چند این کاهش ممکن است به خاطر تغییر فصل بوده باشد -زیرا فروش بهار به طور طبیعی کمتر از زمستان است، ولی رویترز به نقل از دو منبع گزارش می دهد که احتمال دیگر، قوی تر به نظر می رسد: خیزش فروش آیپد مینی! 

اپل تا 4 بهمن (23 ژانویه) گزارش فروش فصل قبل را اعلام نخواهد کرد ولی تخمین های کارشناسان حاکی از فروش 12 میلیون آیپد مینی در سه ماه منتهی به زمستان است. البته در دیگر تخمین های محافظه کارانه عدد 8 میلیون به چشم می خورد ولی در هر دو صورت، آیپد مینی فرصت های فروش میلیونی را برای اپل پدید آورده. این در حالی است که رشد فروش آیپد نسل سوم آنقدرها که انتظار می رفت چشمگیر نبود و شاید آیپد چهارم از آن هم بدتر باشد، اما در این بین فروش آیپد مینی مثل موشکی به سوی ماه می رود. 

هر چند فروش بالای آیپد مینی لزوماً به معنای بلعیده شدن سهم فروش آیپد اصلی توسط آن نیست ولی می تواند حاوی معنایی دیگر باشد: «تسریع روند مرگ آیپد سنتی به دست اپل.» مشکل بازار تبلت این است که نمی تواند برای همیشه با یک سرعت ثابت جلو برود. بر خلاف بازار تلفن هوشمند، تبلت ها نیازی به جایگزین شدن در بازه های 1 یا 2 ساله ندارند. تبلت ها بزرگ هستند و عموماً دستگاه های سریع و قابل اتکایی به حساب می آیند. به همین دلیل تبلت های فروش رفته در امروز، به راحتی می توانند تا 3 سال دیگر ویژگی "کاربردی بودن" خود را حفظ کرده و تجربه خوبی را برای کاربر رقم بزنند. 

این می تواند دلیل اصلی معرفی آیپد مینی توسط اپل باشد. با معرفی آیپد 2 فروش تبلت های اپل رشد چشمگیری یافت. اما بعد از رسیدن آیپد سوم، علاقه مصرف کنندگان به آیپد رو به کاهش گذاشت؛ نه به این خاطر که کسی فکر می کرد آنها با حال نیستند یا از نسلی به نسل بعد، پیشرفت چشمگیری نکرده اند بلکه به این خاطر که خیلی ها از قبل یک آیپد داشتند. 

اما با معرفی آیپد مینی، بسیاری از مشتریان به خواسته خود رسیدند: یک محصول جمع و جور. دیگران هم فریفته قیمت پایین تر آن شدند. حتی شاید آنهایی که آیپاد تاچ داشتند ولی بی آیپد مانده بودند هم آیپد مینی را فرصتی خوب برای ارتقا دستگاه مبتنی بر iOS خود یافتند. 

اپل هنوز اعداد تفکیکی فروش برای آیپد مینی یا آیپد چهارم را اعلام نکرده ولی این را می دانیم که در آخر هفته افتتاحیه، روی هم رفته 3 میلیون آیپد فروش رفته و در افتتاحیه چین هم، رقم جالب 2 میلیون به ثبت رسیده و می توان انتظار داشت که بازار چین همچنان در دستان اپل باقی بماند. 

به یاد دارید که در شب معرفی آیپد مینی نسبت به قیمت گذاری آن گلایه های زیادی صورت گرفت؟ اکثر افراد انتظار داشتند که اپل یک دستگاه 200 یا 250 دلاری برای رقابت با تبلت های ارزان ولی موفقی مثل نکسوس 7 معرفی کند. ولی این انتظار بر پایه تصوری بود که اینک اشتباه به نظر می رسد. تصور اینکه «قرار است آیپد مینی در حاشیه آیپد اصلی فروش کند.» یعنی محصولی که قرار نبود بار سودآوری کمپانی را بر دوش بکشد، پس می توانست حاشیه سود پایینی داشته باشد. 

اما اکنون به نظر می رسد سناریوی بر عکس رخ داده و آینده فروش تبلت های اپل در دست (و نه دستان) آیپد مینی قرار گرفته. انگار که اپل می دانست که آیپد مینی تبدیل به محصول پر فروش خانواده آیپد خواهد شد و از این رو، از ابتدا قیمت گذاری صحیحی را بر اساس منافع شرکت اتخاذ کرد. به قول جانی آیو، آیپد مینی نسبت به آیپد اصلی، یک محصول کوچکتر است، ولی نه کمتر. حرفی که با معرفی نسخه رتینای آن بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد شد. 


 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا قالب شاه اطلاعات گرافیکی است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 2406
بازدید کل : 130623
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تاریخ امروز :

تست آنلاین کد ها

از شاه اطلاعات در گوگل پلاس حمایت کنید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاه اطلاعات و آدرس kinginfo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 352
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 63
:: بازدید ماه : 2406
:: بازدید سال : 6822
:: بازدید کلی : 130623